Borrelen voor Baby’s

Afgelopen weekend was het eindelijk zover, een plan die bijna 9 maand in men hoofd zat werd werkelijkheid. Borrelen met of toch vooral voor onze baby.

Aangezien we niet zo’n fan zijn van cupcakes, lolli-cakes, whoopies en andere over gehypte baktrends kozen wij niet voor een typische taarten namiddag babyborrel maar we gooiden we het helemaal over een andere boeg. We kozen ervoor onze gasten in het midden van de nacht op zondag te laten overkomen naar het verre Oostkamp. Lees: Zondag ochtend 09h30 – Locatie : Van der Valk Hotel Oostkamp.

Er werd een ontbijtbuffetje voorzien voor onze gasten met enkele typische ontbijtdranken en wij zorgden zelf (mits het betalen van wat schenkrecht) voor een lekkere cava om het geheel compleet te maken. Van der Valk Hotel is een prachtig hotel die relatief nieuw is. Alles ziet er in elk geval nog heel fris en proper uit. Wij kwamen de zaterdag avond al aan en werden heel gastvrij ontvangen. Het personeel staat er echt met hart & ziel. We genoten van een heerlijke maaltijd in Restaurant Cruydenhove, wat zeker een aanrader is. Ze serveren een verfijnde lekkere keuken aan een betaalbare prijs. Op zondag middag na de babyborrel genoten we met de dichtste familie nog van de brunch die elke zondag geserveerd wordt voor 37,50 euro. Ideaal om te doen op één van de regenachtige middagen die er aan zitten te komen.

Kortom: Van der Valk oostkamp was voor ons een fantastische ervaring van het begin tot het einde.

DSC_6690 DSC_6692 DSC_6694

Je zou verwachten dat na de meest onwaarschijnlijke verhalen van de afgelopen jaren de term “dopen” anno 2015 voorgoed verleden tijd was maar het tegendeel bleek toen wij trots gingen verkondigen dat wij onze kleine niet zouden dopen. Blijkbaar hebben belgen naast een baksteen ook nog enkele andere tradities in hun maag en bleek de niet-doop de issue van de eeuw te zijn. We besloten uiteindelijk om een alternatieve geboorteplechtigheid te organiseren, een soort warm welkom voor onze flinke zoon. Dit deden we via Het huis van de Mens. Ze hebben een vrijzinnige kijk om de wereld en helpen graag iedereen met het organiseren van een plechtigheid voor allerhande gelegenheden (huwelijks, geboorte, afscheid, ..). Zowel mijn vriend, mezelf, als onze voltallige familie is na dit weekend overtuigd van de kracht van deze organisatie, onze consulente Peggy zorgde voor een fantastisch mooi en warm welkom voor August door een persoonlijk en intiem momenten vol mooie woorden voor hem te creëeren. Tijdens een 3 tal bijeenkomst op voorhand werd een leuke plechtigheid in elkaar gestoken met enkele teksten, gedichten, wat muziek en plaats voor de ouders, meter & peter om een woordje te zeggen. Wij kozen voor een wensboom als centraal thema voor de plechtigheid. DSC_6473

DSC_6456

 

 

 

 

 

 

 

Zelf een babyborrel organiseren? Hier mijn tips.

  • Ondanks dat de meeste mensen zeggen dat je het zo kort mogelijk moet houden was dit voor ons het grootste nadeel van de ganse dag. Wij hadden vééél te weinig tijd om met iedereen te praten en ik had nog energie om enkele uren door te gaan. Volgende keer toch maar een avond borrel met iets meer tijd
  • Wacht niet te lang! August was al bijna 11 weken oud op zijn feest en bijgevolg hadden de meeste familie en vrienden hem al gezien. Babyborrel om bezoek te vermijden? Plan mislukt!
  • Denk goed na over je gastenlijst. Wij hebben maanden gepuzzeld en geschrapt om uiteindelijk tot een fijn resultaat te komen. Nodig enkel de mensen uit die je echt wilt en vermijd verplichte nummers.
  • Maak je gasten duidelijk wat je wilt om overbodige cadeau’s te vermijden en/of zorg dat je geboortelijst nog voldoende gevuld is.
  • Denk op voorhand goed na over je vervoer. Wij hadden 2 auto’s nodig om door te gaan en 3 om terug te keren. Veel cadeaus, buggy, draagmand, bloemen, maxi cosy & uiteraard baby. Niet te onderschatten
  • Maak op voorhand afspraken met  je ouders/broers/zussen zodat ze je helpen ondersteunen. Doopsuiker aanvullen, mensen aansporen doopsuiker mee te nemen, boodschap na te laten, beetje rond te fladderen in jouw plaats.
  • Boek een fotograaf en overleg op voorhand jullie verwachtingen. Zo voorkom je achteraf teleurstellingen van gemiste foto kansen.

Ben ik een ultieme tip vergeten? Laat het me weten!

Related posts:

Leave a Reply